Specjalność Marketing Międzynarodowy,
stacjonarne II stopień

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Specjalność Marketing Międzynarodowy  
Forma  stacjonarne
Stopnie II stopień
Język polski

SPECYFIKA SPECJALNOŚCI

Studia na tej specjalności umożliwiają poznanie ekonomicznych, prawnych, społecznych i kulturowych uwarunkowań kształtowania marketingowej strategii rozwoju przedsiębiorstw funkcjonujących na krajowym i globalnym rynku. Zdobyta wiedza pozwala na skuteczne wykorzystanie instrumentów marketingu, w tym: kształtowanie oferty przedsiębiorstwa, sposobu jej promowania i strategii jej rozmieszczenia w międzynarodowych kanałach dystrybucji oraz prowadzenie badań marketingowych rynków zagranicznych.
Studia pozwalają także na poznanie strategii i narzędzi PR umożliwiających kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa i jego produktów na rynkach międzynarodowych.

WYBRANE PRZEDMIOTY

Międzynarodowe badania marketingowe
Międzynarodowe Public Relations
Rynek Unii Europejskiej
Finanse i rachunkowość międzynarodowa

Specjalność przygotowuje do prowadzenia badań marketingowych rynków zagranicznych, sporządzania analizy marketingowej sektora i sytuacji firmy w aspekcie konkurencji międzynarodowej, zarządzania strategicznego i kształtowania marketingowych strategii funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Ukazuje różne obszary aplikacji marketingu w wymiarze międzykulturowym, europejskim i globalnym. Zamierzeniem specjalności jest przygotowanie absolwentów do podejmowania strategicznych i operacyjnych decyzji w zakresie formowania misji i pozycji rynkowej przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, zarządzania marketingiem w skali międzynarodowej oraz twórczego wykorzystywania poszczególnych instrumentów marketingowego oddziaływania na konsumentów i konkurentów w środowisku międzynarodowym i międzykulturowym.

Absolwenci specjalności mogą znaleźć zatrudnienie:

  • w przedsiębiorstwach rożnych sektorów i branż, funkcjonujących na rynkach międzynarodowych,
  • w korporacjach transnarodowych,
  • w agencjach konsultingowych,
  • w instytucjach sektora publicznego i organizacjach non-profit.