Specjalność Kooperacja w Biznesie,
stacjonarne, I stopień

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Specjalność Kooperacja w Biznesie  
Forma  stacjonarne
Stopnie I stopień
Język polski

SPECYFIKA SPECJALNOŚCI

Specjalność powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłaszane ze strony nowoczesnych organizacji na ekspertów z zakresu kształtowania kapitału relacyjnego. Przewaga kooperacyjna przedsiębiorstw przyszłości opiera się bowiem na budowaniu podstaw efektywnej współpracy zarówno w wymiarze międzyorganizacyjnym, międzyludzkim, jak i w płaszczyźnie relacji jednostka-organizacja.
Celem specjalności jest wykształcenie kadr profesjonalnie przygotowanych do obejmowania stanowisk charakteryzujących się dużym poziomem odpowiedzialności związanym ze znaczącym kontaktem z ludźmi we wszystkich istotnych wymiarach współpracy.
Program specjalności został opracowany przy uwzględnieniu zmieniających się potrzeb rynku i dynamiki rozwoju organizacji dlatego umożliwia pozyskanie nowoczesnej wiedzy z zakresu zarządzania organizacjami gospodarczymi bez względu na rodzaj ich działalności, w tym poszukiwania partnerów do współpracy i zarządzania kooperacjami czy pozyskiwania źródeł finansowania innowacyjnych rozwiązań.

WYBRANE PRZEDMIOTY

Ewolucja współpracy w biznesie
Zachowania kooperacyjne
Komercjalizacja i transfer wiedzy
Zarządzanie kompetencjami
Komunikacja w biznesie

CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE KIERUNKU

Wybrane unikatowe treści (obszary tematyczne) realizowane w ramach przedmiotów specjalnościowych:

  • organizacja systemu innowacji w gospodarce opartej na wiedzy,
  • transfer technologii jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa,
  • ocena wartości ekonomicznej technologii,
  • sieciowość w aspekcie społecznym i organizacyjnym,
  • mechanizmy zarządzania sieciami międzyorganizacyjnymi,
  • konkurencyjność sieci aliansów,
  • tworzenie organizacyjnego systemu zarządzania kompetencjami,
  • profile kompetencyjne,
  • rola modeli kompetencyjnych w procesie szkolenia i rozwoju,
  • metody komunikacji ukierunkowane na rozszerzanie i upowszechnianie informacji i wiedzy,
  • audyt komunikacyjny.

Absolwent specjalności posiada umiejętność pracy w grupie wielokulturowej, kierowania zespołem multiorganizacyjnym/ międzyorganizacyjnym, realizacji strategii zarządzania własnością intelektualną, profesjonalnej obsługi kluczowych klientów oraz budowy współpracy rynkowej (również w obszarze międzynarodowym). Cechą wyróżniającą absolwenta specjalności jest umiejętność kompleksowego podejścia do problematyki wzrostu przedsiębiorstwa i zarządzania kapitałem relacyjnym, w tym kreowania społeczeństwa sieciowego. Ponadto absolwent umie projektować i zarządzać strukturami partnerskimi, opracować oferty technologiczne oraz przygotować projekt innowacji do wystąpienia o uzyskanie środków finansowych na jego realizację.

Absolwent specjalności będzie mógł znaleźć zatrudnienie na stanowiskach związanych z budową systemu współdziałania przedsiębiorstwa z innymi organizacjami a także konsumentami, dostawcami i instytucjami publicznymi, między innymi w:

  • sektorze wysokich technologii,
  • administracji centralnej i samorządowej,
  • bankach,
  • firmach konsultingowych,
  • przedsiębiorstwach działających na rynkach europejskich i międzynarodowych.

Absolwenci mogą także podejmować pracę w charakterze:

  • specjalistów współpracy międzyorganizacyjnej,
  • doradców zarządu do spraw relacji dużych partnerami,
  • koordynatorów do spraw rozwoju biznesu w dużych przedsiębiorstwach i koncernach,
  • specjalistów w zakresie kluczowych klientów,
  • rzeczników patentowych.