SPECYFIKA KIERUNKU
Na drugim stopniu kształcenia Studenci zdobywają i pogłębiają wiedzę pozwalającą na analizę zachodzących zjawisk społeczno-gospodarczych, jak i projektowanie strategii i działań marketingowych organizacji i instytucji. Pogłębienie to następuje poprzez poszerzenie zakresu pojęciowego, instrumentarium metodycznego oraz stopnia złożoności badanych zjawisk. Program studiów, w szczególności profile specjalności, zostały ukierunkowane na kształcenie wysokiej klasy profesjonalistów, co jest ściśle związane z rozwojem wyspecjalizowanych umiejętności. Na drugim poziomie studiów są to analitycy rynku, specjaliści ds. handlu elektronicznego, marketingu międzynarodowego czy zarządzania produktem.
Kształcenie tego rodzaju specjalistów możliwe jest dzięki oferowaniu następujących specjalności: Analityka rynku, Handel elektroniczny, Marketing międzynarodowy, Zarządzanie produktem.
WYBRANE PRZEDMIOTY
Analiza zachowań konsumenta
Audyt marketingowy
Instytucje rynkowe
Komunikacja marketingowa
Marketing międzynarodowy
Marketing społeczny
Modelowanie marketingowe
Współczesne koncepcje marketingu
CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE KIERUNKU
Przy kierunku działa Rada Dyrektorów Marketingu. Misją Rady jest stworzenie pomostu łączącego naukę i dydaktykę marketingu, w tym zwłaszcza kierunek MiKR z praktycznymi doświadczeniami specjalistów z tej dziedziny.
Studenci kierunku mają możliwość włączenia się w działalność naukową i organizacyjną Uczelni. Z ich udziałem realizowane są projekty badawcze tj.: badania sondażowe wraz z wywiadami pogłębionymi badania postaw obywatelskich wśród uczniów szkół podstawowych. Owocem współpracy ze studentami są wspólnie przygotowywane artykuły czy referaty wygłaszane na sympozjach i konferencjach naukowych.
Przykładem dużego sukcesu Studentów kierunku jest zdobycie przez nich w 2021 roku platynowego i brązowego certyfikatu w konkursie ResearchLab.
Prace licencjackie i magisterskie studentów kierunku nagradzane są przez instytucje zewnętrzne, np. Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu czy firmę Statsoft.
Co roku Katedra organizuje naukowo-dydaktyczną konferencję plakatową, na której studenci mają możliwość zaprezentować projekty kreatywnych kampanii reklamowych i uczestniczyć w konkursie na najlepszą pracę. W ramach konferencji odbywa się sesja posterowa – wystawa plakatów, która cieszy się dużym zainteresowaniem pracowników i studentów.
Przy kierunku działa Koło Naukowe KolMark 2.0. Uczestnicy organizują eventy, debaty, biorą udział w szkoleniach, realizują projekty marketingowe. Aktywność w Kole Naukowych stwarza studentom możliwość rozwoju naukowego i publikacji – samodzielnie lub we współautorstwie – artykułów naukowych. Udzielają się w mediach społecznościowych prowadząc profil na Facebooku i Instagramie.
Studenci kierunku kilkukrotnie uczestniczyli w cyklicznych wyjazdach dydaktyczno-krajoznawczy w słowackie Tatry Wysokie (Štrbské pleso – Popradské Pleso). Wyjazd łączy wędrówkę górską ze zdobywaniem wiedzy z problematyki euromarketingu i marketingu międzynarodowego.
Dzięki współpracy pracowników uczelni z przedstawicielami praktyki część zajęć ma charakter warsztatowy i praktyczny.
Przykładem mogą być zajęcia warsztatowe z udziałem przedstawicieli agencji reklamowych i badawczych, wizyty w siedzibie firm, obserwacja pracy badaczy czy wizyty w profesjonalnej „fokusowni”.
Studenci Kierunku mają szerokie możliwości wyjazdów do zagranicznych uczelni partnerskich w ramach programu Erasmus.
Kierunek 2-krotnie został wyróżniony ważnymi certyfikatami : “Studia z Przyszłością oraz “Lider Jakości Kształcenia”.