Kierunek Innowacyjność Produktu,
niestacjonarne, II stopień

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Kierunek Innowacyjność Produktu  
Forma niestacjonarne
Stopnie II stopień
Język polski

SPECYFIKA KIERUNKU

We współczesnych realiach rynkowych przedsiębiorstwa oferują swoje produkty prosumentom – klientom świadomym swoich potrzeb, dobrze zorientowanym w konkurencyjnych ofertach i oczekującym spersonalizowanych działań marketingowych. Funkcjonowanie w takim otoczeniu wymusza na podmiotach rynkowych poszukiwanie kompetentnych pracowników, którzy wiedzą jak: 

  • zaprojektować ofertę w pełni spełniającą oczekiwania nabywców,
  • efektywnie wytworzyć produkt i skutecznie go sprzedać, 
  • zbudować długotrwałe relacje z klientami, pozyskując ich lojalność. 

Absolwent kierunku Innowacyjność produktu na II stopniu uzyska kompetencje: 

  • menedżerskie – niezbędne do zarządzania produktem na różnych etapach jego cyklu życia; 
  • projektowe – konieczne do tworzenia innowacji produktowych; 
  • techniczne – umożliwiające doskonalenie jakości produktu i wprowadzanie go na rynek; 
  • marketingowe – konieczne do badania potrzeb nabywców, jak również opracowania pożądanego przez rynek produktu, ustalenia jego właściwej ceny, zorganizowania sprawnej dystrybucji i realizacji skutecznych kampanii promocyjnych. 

WYBRANE PRZEDMIOTY

Analiza informacji o produkcie
Metody zarządzania produktem
Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu
Innowacyjność w rozwoju produktu
Produkt zrównoważony

W zależności od wybranej specjalności można znaleźć pracę jako:

  • specjalista z zakresu zarządzania produktem,
  • specjalista świadczący usługi konsultingowe z zakresu projektowania i doskonalenia produktów m.in. działy badań i rozwoju przedsiębiorstw,
  • pracownik instytucji okołobiznesowych, np. parku technologicznego,
  • menedżer produktu,
  • analityk produktu,
  • pracownik działu handlowego i marketingowego,
  • przedstawiciel handlowy,
  • broker innowacji,
  • przedsiębiorca prowadzący własną działalność gospodarczą.