Specjalność Zarządzanie Produktem,
niestacjonarne II stopień

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Specjalność Zarządzanie Produktem  
Forma niestacjonarne
Stopnie II stopień
Język polski

SPECYFIKA SPECJALNOŚCI

Specjalność przygotowuje Studentów do pracy w charakterze menedżera produktu, którego zadaniem jest odkrywanie potencjalnych okazji rynkowych i kreowanie innowacyjnych produktów oraz kształtowanie i rozwijanie ich cech (we współpracy z projektantami), opracowywanie marketingowych strategii dla produktów, praktyczne ich realizowanie i ocenianie osiągniętych efektów na rynku.

WYBRANE PRZEDMIOTY

Design
Strategie produktu
Zarządzanie jakością produktu
Zarządzanie marką

Specjalność kształtuje praktyczne umiejętności dotyczące:

  • opracowywania koncepcji, założeń i realizacji strategii rozwoju nowych produktów,
  • znajomości podstaw projektowania produktów,
  • opracowywania koncepcji, planów i realizacji wprowadzania produktów na rynek,
  • pozycjonowania i dopasowywania produktów do docelowych grup potencjalnych odbiorców,
  • kreowania i zarządzania wizerunkiem marek produktów,
  • udostępniania produktów na rynku przy wykorzystaniu odmiennych form dystrybucji,
  • oceniania efektów sprzedaży oraz pozycji rynkowej marek i produktów,
  • analizowania i zarządzania asortymentem produktów w ofercie firmy.

Absolwenci specjalności mogą znaleźć zatrudnienie:

  • w hurtowych i detalicznych przedsiębiorstwach handlowych,
  • w działach kreatywnych przedsiębiorstw zajmujących się opracowywaniem projektów nowych produktów (R&D, design),
  • w działach marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
  • jako menedżerowie samodzielnie działających firm produkcyjnych i handlowych.