Specjalność Marketing Miast i Regionów,
stacjonarne, I stopień

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Specjalność Marketing Miast i Regionów  
Forma  stacjonarne
Stopnie I stopień
Język polski

SPECYFIKA SPECJALNOŚCI

Studenci specjalności zapoznają się z zagadnieniami marketingu terytorialnego, a także z tematyką planowania i przeprowadzania badań marketingowych w sektorze komunalnym. Program specjalności obejmuje również zajęcia dotyczące opracowania i realizacji strategii marketingu (w tym promocji) miast i regionów.

WYBRANE PRZEDMIOTY

Podstawy marketingu terytorialnego
Badania marketingowe w sektorze komunalnym
Strategia promocji miast i regionów

CIEKAWSTKI DOTYCZĄCE SPECJALNOŚCI

W ramach specjalności realizowane są wizyty studyjne w jednostkach samorządowych, przedsiębiorstwach oraz wybranych instytucjach miejskich. Ich celem jest zapoznanie słuchaczy ze sposobami implementacji wiedzy teoretycznej z zakresu marketingu terytorialnego w praktyce gospodarczej. Tematem spotkań w instytucjach miejskich jest prezentacja działań marketingowych realizowanych przez wyszczególnione podmioty na rzecz interesariuszy jednostek terytorialnych (m. in. mieszkańców, turystów, inwestorów). Realizowane są również spotkania z zajmującymi się m. in. promocją miasta czy regionów.

Specjalność stwarza Studentom możliwość szerokiego wykorzystania wiedzy marketingowej w działalności jednostek samorządu terytorialnego różnych szczebli (m. in. projektowanie kampanii reklamowych, organizacja imprez masowych). Zakłada zdobycie profesjonalnej wiedzy z obszaru podstawowych instrumentów komunikacji marketingowej niezbędnej dla sprawnego funkcjonowania instytucji samorządowych. Pozyskana wiedza pozwoli na realizację projektów marketingowych z zakresu promocji, jak również inicjatyw partnerskich podejmowanych przez samorządy.

Absolwenci specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie na stanowiskach odpowiedzialnych za komunikację marketingową samorządów z otoczeniem zewnętrznym.