Absolwenci specjalności będą posiadać podstawowe umiejętności pozwalające na osiąganie sukcesów sprzedażowych. Pierwsza grupa umiejętności koncentruje się na wykorzystaniu nowoczesnych technik i technologii w zarządzaniu placówkami handlowymi i w procesach obsługi klienta, a druga – to umiejętności personalne służące nawiązywani kontaktów osobistych i wykształcaniu długofalowych postaw lojalności. Równie ważna jest możliwość uzyskania kompetencji społecznych – pozytywnej motywacji do wzbogacania wiedzy i osiągania sukcesów, komunikowania własnych poglądów w pracy i w zespole. Wykształcaniu tych praktycznych umiejętności i kompetencji społecznych służą zajęcia z wykorzystaniem komputerów, studiów przypadków, symulacji procesów sprzedażowych oraz zajęcia prowadzone przez praktyków biznesu.
Absolwenci specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w:
- w działach handlowych firm produkcyjnych i usługowych,
- na stanowiskach merchandiserów, przedstawicieli producentów oraz handlu,
- specjalność umożliwia samodzielne prowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw handlowych (zarówno w formie stacjonarnej, jak i w Internecie).