SPECYFIKA KIERUNKU
Innowacyjność produktu to kierunek studiów, który należy do obszaru kształcenia w zakresie nauk społecznych z efektami kształcenia prowadzącymi do uzyskania kompetencji licencjata. Przyjęte założenia programu kształcenia pozwalają kształtować takie postawy studentów, jak poczucie odpowiedzialności, etos pracy oraz otwartość na potrzeby innych ludzi.
Absolwent kierunku Innowacyjność produktu charakteryzuje się solidnym wykształceniem międzyobszarowym z dziedziny nauk społecznych, w szczególności z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, a także innych dyscyplin naukowych niezbędnych do rozwiązywania zadań związanych z projektowaniem i modyfikacją produktów konsumpcyjnych, takich jak: inżynieria materiałowa, technologia żywności i żywienia, czy mikrobiologia. Absolwenci posiadają umiejętność analitycznego myślenia, rozwiązywania konkretnych problemów dotyczących innowacyjności produktu, komunikowania się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców oraz są gotowi do kierowania pracą zespołu. Są przygotowani do:
- opracowywania i wprowadzania nowych produktów – wyrobów i usług,
- współudziału we wszystkich etapach rozwoju produktów – od badań rynku i analizy preferencji konsumentów, przez planowanie, doskonalenie i wdrożenie, do kontroli finalnej, przygotowywanie i testowanie produktów i ich komercjalizację,
- opiniowania i aktywnego udziału w projektach wdrażanych w firmach,
- podejmowania działań z zakresu komercjalizacji produktu, transferu wiedzy i technologii, prognozowania popytu na produkt, zarządzania ryzykiem w rozwoju produktu czy projektowania przedsięwzięć innowacyjnych,
- identyfikowania nisz rynkowych, opracowywania planów rozwojowych organizacji, strategii rynkowych, doskonalenie relacji z nabywcą, opracowywanie analiz i prognozowanie trendów rynkowych,
- nawiązywania i doskonalenia relacji z różnymi grupami interesariuszy (np. pracownikami, klientami zewnętrznymi, dostawcami),
- podejmowania skutecznej współpracy z urzędami, jednostkami nadzoru i innymi organizacjami.
WYBRANE PRZEDMIOTY
Organizacja i zarządzanie
Przedsiębiorczość i innowacje
Warsztaty kreatywnego myślenia
Marketing produktu
Biznesplan
Innowacje technologiczne
Innowacje w sektorze usług
Zarządzanie produktem
CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE KIERUNKU
Kierunek uzyskał certyfikat „Studia z przyszłością”.